Marknad, stulen kamera, utgång.. m.m.m.m

Nästan en vecka sedan jag skrev nu.
I Fredags blev det ett inpuls åk till Ullared. Mamma, systrar och Emmie skulle dit så jah va fan om jag följer med oxå så blir det juh en fulländad tjej dag ;) dock iofs utan Thea och Amanda men tacka guuudarna för det, hehe!! Där var sååååå mycke folk. Nästan omöjligt att ta sig fram och då körde vi ändå upp ganska sent på dagen. Aja, för min del blev det lugnt, hade juh varit där med David bara en och en halv veka tidigare och "stor" handlat så nu blev det mest sånt som vi glömde köpa sist. Och nu passade jag även på att köpa det där termo sättet till mig själv som jag hittade där första gången vi var där. Jah en trevlig dag iaf!!!

Sen på kvällen så vart vi hemma några timmar senare än beräknat så när jag kom hem så satt Johanna och Jonas hemma hos oss och väntade med vinflaskan i högsta hugg =) Det blev lite vin och pizza, muuums!!

På Lördagen (25/10) var de dax för Höganäs Höstmarknad. Vi begav oss ut på marknad efter Amanda sovit middag, Jag, David och Amanda. Mötte upp syster Jennie med familj och mamma vid karusellerna. Där även moster och kusinerna var. Mamma hade köpt karusell biljetter till tjejerna så mamma åkte karusell med dem. Ååååh guuud vad Amanda älska att åka karusell, det var första gången nu. Och jag stog så klart och tittade på och tog massa fina foto.

Sen var det hem och snygga till sminket lite, en snabb fika med Davids mamma och sen på kvällen kom Davids lillebror Andreas och hans underbara tjej Frida och Foffe så satt vi här och förfestade bara vi och hade det suuuper trevligt. Sen bar det av till Trappa upp och dax för fest!! Förresten min lillebror och hans tjej Sandra satt barnvakt till Amanda, SUPER TACK TILL ER!!
Väl framme på trappa upp så var det kö :/ vi kom dit ganska sent och fick efter en stund i kön besked om att vi inte skulle komma in för det var fullt. Men efter en stund så gick det några så kom vi in :D Behövde bara vänta typ 5 min så de va juih lungt!! I bilen på väg till Trappa Upp så tog jag jäääätte fina foto på Frida och på Frida & Andreas.
Efter en liten stund inne på Trappa Upp så skulle jag ta upp kameran och fota lite och upptäcker då att den är borta från min väska... Levde hela tiden på hopppet om att jag glömt den i bilen men nix, den var verkligen borta från min väska ;( Alla fina foto jag tagit på AManda på karusellåkningen + några andra fina foto på henne osm David tagit någon dag innan var nu förlorade... Och jag kan säga det att nu när det gått några dagar så känner jag nästan att jag skiter i kameran för det kan man köpa en ny men vill sååååå gärna ha mina foto på Amanda för jag kan inte ta nya foto på hennes första karusellåkning :( :( :( Så är det någon från Höganäs trakten som läser här så hojta till om ni vet vart min kamera kunde vara eller om jag iaf kunde få mina bilder skickade till mig!!! Men dem finns nog inte ens kvar på kameran :( Så därför blir de inga bilder i detta inlägget.

Förkyld :/
Ja det har jag blivit som tusan. Hatar verkligen att vara förkyld, särskilt täppt i näsan. Men men det går nog över någon gång iaf!!

Neh nu ska jag packa ihopa lite saker och gå till dagis och hämta Amanda!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

ja förkylningar e inget kul =(

2008-10-30 @ 21:48:56
URL: http://originellt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0