Nya boobisar!!

Jaha då var det några dagar sedan man fick nya boobisar. I måndags ca 13.45 så sövde dem mig och sen vakna man några timmar senare med nya boobs. Men det värsta var när man vaknar på uppvaket och inte har ont i brösten men mellan benen, då blev man SKRAJ, hehe!!
Sköterskan frågade hur jag mådde så sa jag ja brösten har jag inte ont i men mellan benen så sa hon att dem hade behövt tappa ut urin under operationen så det var bara det.. TUR, började juh tro att dem för växlat mig med någon och trodde dem hade opererat på fel stel, HAHA!!
Dem sa att det inte var bra att röka efteråt för man mådde oftast illa då. Men envis som jag var på kvällen så skulle jag juh röka. Så en av sköterskorna som oxå rökte tog med mig ut på en cigg. Vi satt där på bänken och pratade och hade det trevligt och hon fråga flera gånger hur jag mådde och jag tyckte, det här var juh lätt som en plätt och röka.
MEN sen när jag nästan rökt hela ciggen så bara satt jag där och så sa jag till ssk att nu går det inte längre så tog hon ciggen och släckte den och så fråga hon om jag kunde gå in själv igen och jag bara jaja de e klart men så bara satt jag kvar och kännde hur jag försvann mer och mer så säger hon kan du resa dig upp och jag bara NIX det kan jag nog inte så hon springer in snabbt som tusan och hämtar en rullstol i med mig i den och hon frågar hur jag mår och jag bara känner hur jag håller på att brinna upp så varm jag var och hon kände på mig och sa bara men herregud du e juh iskall och dyngsur. Var heeeelt blöt i hela ansiktet och nacken som jag kallsvettades hon sprang in med mig i rullstol in i hissen och där fick jag verkligen kämpa för att inte svimma hon sa bara till mig hela tiden du måste hålla ögonen öppna och guuuud vad det var svårt, men jag lyckades. Hon hade tagit med en sån fin kräkpåse ner i förebyggande syfte och jag hade sagt att aaah den behövs inte men hon hade den med iaf och tur var det för jag satt med den i famnen hela tiden på väg upp och direkt när hon rullar in mig på rummet så stog det som en fontän ut munnen och tur jag hade påsen i beredskap ;) Men sen efter det försvann allt det kallsvettiga och allt illamånende så då var det prima igen =)

Man fick inget eget rum utan man delad rum med en annan. Men jag hade riktig tur, kom i samma rum med en annan tjej hon var 20 år och hade oxå gjort brösförminskning samma dag som mig och med samma läkare bara några timmar innan mig så vi hade mycke att kunna prata om, suuuuper trevligt!!

På tisdagen fick jag åka hem igen, trodde jag skulle ha mega ont och typ bara ligga i sängen i en vecka, men icke. Det har varit fullrulle sen i tisdags. Får dock inte lyfta något så lite jobbigt med Amanda, men david är juh hemma denna veckan, skööönt.

Idag har först min kusin Rebecka varit här på besök en sväng, mysigt. Sen har vi varit på ekeby möbelaffär och sen på ikea och köpt en dvd stället som tillhör tvbänken vi köpte i söndags.

Men nu ska jag gå och slänga mig på soffan. Skriver mer någon annan dag!!

Ha det suuuper najs!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att det gick bra trots illamående efteråt :D



Inte bra att röka efter operation nej hehe!!men nu vet du det. Kram, vi får ses snart en dag. /Sandra

2008-10-11 @ 18:13:35
Postat av: Emma

hehe neh de va inte så käckt ;) men jag överlevde det med, det var endå en god cigg så länge det varade =)

2008-10-11 @ 19:43:55
URL: http://emmaoamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0